top of page

צעד ראשון ליצירת בית מסודר ושמח

אף אחד מעולם לא אמר לי שכדאי לדעת איך לסדר.

את הכישרון לסידור למדתי לאורך השנים מהתבוננות לא מודעת באמא שלי האלופה וחיקיתי את ההרגלים שלה.

מבלי לדבר על כך היא היתה מלמדת אותי שיוצאים מהבית לאחר שהוא מסודר, אין כלים בכיור או ממש קצת, המיטה מוצעת ועל השיש מחכה לו איזה דבר מה קפוא שיפשיר עד אשר היא תחזור הביתה ותבשל. הכל אצלה מתוכנן במין טבעיות כזו.

לאורך השנים חשבתי לעצמי שככה נראה בית ממוצע בישראל כשאני נזכרת בבית של סבא וסבתא שלי ז"ל ושל סבתי שתהיה בריאה גם אצלם תמיד היה מסודר.

לא נתקלתי כל כך בבתים שקשורים למשפחה שלי משני הצדדים שהיו מבולגנים, איכשהו, כולם היו מסודרים.

חוץ מהמחסן של סבא שלי ז"ל, אני לא אשכח את הכמויות חפצים שהאדם הזה אגר בתוך המחסן, פריטים שאין בהם שימוש שהעלו אבק לאורך שנים ארוכות.

סבתא שלי ז"ל היתה משתגעת מזה אבל כל עוד זה לא נכנס אליה הביתה היא היתה בסדר עם זה.

לאן כל הפוסט הזה מוביל אתן שואלות? אני מגיעה לשם..

בכל מה שקשור לסדר נראה לי שהרווחתי, גדלתי לתוך הרגלים כאלו מבלי להיות מודעת להם ואלו משרתים אותי עד היום.

לא אצל כולם זה כך, יש כאלו שגדלים ללא הרגלי סדר ולרוב זה מפריע. הם לא מבינים שזה מפריע להם כי באותו חוסר מודעות שאני ירשתי את הרגלי הסדר שלי הם ירשו את שלהם.

אין הרגל שלא ניתן להתאמן עליו ולהצליח בו במידה שתספק אותך.

לשם כך אנו זקוקים לשלושה דברים:

1. רצון להתאמן על ההרגל על מנת לשנות אותו

2. טכניקה/ שיטה

3. ליישם

מזלנו שבעולם יש לנו לפחות מארי קונדו אחת, אחרת היינו צריכים להמציא אותה כי השיטה שלה כל כך יסודית ופשוטה שכל מה שצריך זה לעקוב אחריה צעד אחר צעד עד לסיום התהליך בשלמותו.

כל אחד יכול לעבוד על הרגלי הסדר שלו, לא משנה כמה פעמים אמרו לו בחיים שהוא מבולגן.

הצעד הראשון והחשוב ביותר על מנת להכניס סדר אליכם לחיים הוא כתיבת חזון.

לטעמי בספר היא לא מקדישה לכך מספיק מקום, ישנם מודלים שונים לכתיבת חזון שאותם אפשר ליישם על כל אספקט בחיים. החלטתי לפשט את התהליך במידה ומילים כמו חזון ומטרות על לא עושות לכם את זה.

הכי חשוב הוא שאתם תדעו לאן אתם מכוונים, זה הופך את כל התהליך לפשוט ומהיר יותר.

אוקיי מוכנים?

קחו לכם דף ועט/ מחשב ומקלדת, רשמו לכם את השאלות הבאות וענו עליהן בפירוט רב ככל שאתם יכולים

1. מהו הבית שאני חולמ/ת עליו? כיצד הוא נראה? כיצד אני מרגיש/ה בתוכו? כיצד אני רואה את עצמי בצורה המיטיבה ביותר בתוך הבית הזה? מה הוא מעניק לי?

2. כיצד אתם רוצים להרגיש בסוף התהליך? כיצד הוא ישפיע עליכם? כיצד הוא ישפיע על בני הבית?

3. למה אני זקוק/ה על מנת ליישם את השיטה במלואה?

4. מהי הקטגוריה הראשונה/שנייה/ שלישית שלי?

5. מתי אני מתחיל/ה התהליך ומתי אני רוצה לסיים אותו?

לאחר שכתבתם לעצמכם את החזון, קיראו אותו בקול לעצמכם, בדקו שהוא אכן תואם אתכם וצאו לדרך.

שימו לב שאתם מתמקדים אך ורק בחפצים שלכם, בהמשך שאר אנשים הבית כבר יצטרפו לבד

בהצלחה

חן


מאמרים אחרונים
  • Facebook Basic Square

bottom of page